Friday, January 27, 2012

SINGER Sewing Machine




 My sewing machine

Salah satu resolution untuk tahun 2012 sudah tercapai iaitu target untuk memiliki mesin jahit sendiri dari jenama SINGER. Alhamdulillah, dengan rezeki yang ada dapat juga ku beli mesin jahit SINGER Model 9217 ni. 

Cukuplah untuk belajar menjahit jahitan asas bagi orang yang kurang berpengalaman seperti saya..


 Photo credit to http://forinoutedit.blogspot.com

Singer Sewing Machine 9217 Feature:

  • Home Sewing Machine
  • Model 9217
  • 29 stitch functions
  • direct selection of 17 stitches with lighted indicators
  • wind-in-place bobbin
  • one-step buttonholer
  • six-second threading 

8 comments:

  1. salam, ada buku panduan mesin singer 9217 ni? harap boleh share dengan saya, tq

    fizahafaz.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam Fiza,

      Sorry, buku panduan takde sbb ni mesin Singer zaman purba.. :-(

      Delete
  2. Saya x pandai nak pasang benang boleh ajarkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh Sanie87, inshaaAllah saya boleh buat tutorial..
      Thanks singgah..

      Delete
  3. Salam .. Tumpang tanya.. Ada gmbar contah x mcm mna nk masok benang sekoci ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam.. Saya akan buat step by step camne nak isi benang dalam sekoci..

      Delete
  4. slam macam mna nak jahit lubang butang guna meain ni....?

    ReplyDelete
  5. Salam nk tnya knapa benang bawah berketul kalu jahit.

    ReplyDelete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...